Lea Winterová

Mám ráda:
kulturu Geiš a Samurajů - ruské autory a Chaima Potoka - Tao a Judaismus - Led Zeppelin, Guns and Roses a gregoriánské chorály - svou motorku a cestování - malování, fotografování a vlastně cokoliv, co mne inspiruje

Nemám ráda:
levicovou politiku - když se někdo "veze na systému" - ženy se scénářem "chudinky" - davy lidí

...a opravdu nemám ráda feminismus.
  • Počet článků 30
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4329x

Lea Winterová

Alkohol, otec a 10let mezi námi

Asi začnu trochu bez souvislostí. Ale snad se mi myšlenky nakonec sejdou. Před týdnem se mi zeptala kamarádka: „Dlouho jsi nic nenapsala. Proč nepíšeš?“ Spontánně jsem vyhrkla: „A o čem tak může psát ženská na mateřské?“ Bylo v tom trochu lítosti a dost nadhledu.

18.3.2009 v 9:00 | Karma: 35,22 | Přečteno: 3945x | Diskuse| Osobní

Lea Winterová

890 gramů skutečného života - VI.

Sestra mne vede na „hotel“. To je slang pro pokoj s šesti lůžky a kuchyňkou o patro níž než je intermediární oddělení. Nejsem „komunitní typ“, takže se necítím úplně ve své kůži. Přede mnou stojí jedna zrzka s ohníčky v očích a jedna křehká blondýnka – poeticky bych řekla „dvě dobré víly“ nadcházejících týdnů.

7.7.2008 v 21:35 | Karma: 43,55 | Přečteno: 8519x | Diskuse| Osobní

Lea Winterová

890 gramů skutečného života - V.

Můj syn měl štěstí. Druhý den dýchá sám. Je při vědomí. Transfuzi krve se ale nevyhne. Ale to je přece banalita. Jak říkají lékaři: „Přebarvíme ho na růžovo.“

13.6.2008 v 20:35 | Karma: 46,02 | Přečteno: 15646x | Diskuse| Osobní

Lea Winterová

890 gramů skutečného života - IV.

Někteří z vás mne podezírají z psaní červené knihovny – špatné (může být jiná?). Někteří z vás mne analyzují a dělají závěry o mých úchylkách (potřeba obdivu, sebeprofilace do univerzálního umělce), někteří z vás mne podezírají z literárních ambicí a druhým dechem „z pozice znalce“ dodávají – že na ně nemám. Někteří z vás mne podezírají ze sektářství, z přehnané dramatizace (lhaní), z manipulace s lidskými emocemi a sympatiemi. Někteří z vás analyzují mého partnera a vynáší soudy o tom, jaký je, resp. není. S některými jsme dokázali najít společnou řeč a výsledek diskuse byl (alespoň pro mne) důležitý. S některými se tak nestalo.

17.5.2008 v 0:00 | Karma: 44,19 | Přečteno: 12383x | Diskuse| Osobní

Lea Winterová

890 gramů skutečného života - III.

Chodím za svým synem každý den. Každý den 4-5 hodin společného života. Každý den to samé. Každý den alespoň 3 hodiny nepřetržitého chování na nahém těle. Každý den několik alarmů. Je to vyčerpávající a já mám mnoho času přemýšlet...a sledovat, co se děje kolem... Jak se (ne)daří ostatním dětem. Někdy přijdu a inkubátor, ve kterém ještě včera leželo dítě, je prázdný.

14.5.2008 v 0:13 | Karma: 46,57 | Přečteno: 22190x | Diskuse| Osobní

Lea Winterová

890 gramů skutečného života - II.

Dveře na ARO se otevřely. Poprvé absolvuji rituál dezinfikování rukou. Oblékám návleky. Sestra mne drží pod loktem. Jdeme úzkou světlou chodbou a míjíme řadu zavřených dveří. Co je za nimi? Vcházíme do malé místnůstky – podruhé rituál dezinfekce rukou. Už se ničeho nesmím dotknout. Otvírají se jedny prosklené dveře, míjím sesternu a vcházím do posledních skleněných dveří a přede mnou se otvírá „jiný svět“. Šest inkubátorů jako satelity – a v kterémkoliv z nich může být můj syn. Ve kterém?

8.5.2008 v 13:00 | Karma: 46,19 | Přečteno: 17182x | Diskuse| Osobní

Lea Winterová

890 gramů skutečného života - I.

Ploužím se shrbená v noční košili nemocniční chodbou. Sestra vedle mne se ptá, jestli přeci jen neměla vzít vozík. Ujišťuji ji, že ne. Když konečně stojíme před dveřmi dětského ARA, podlamují se mi nohy, ale z jiného důvodu. Nevím, co mne za těmi dveřmi čeká. Vím jediné, že mám v mobilu sms ze včerejšího dne: “Máš syna. 890g, 32cm.“

6.5.2008 v 22:00 | Karma: 42,51 | Přečteno: 13277x | Diskuse| Osobní